DE A TOT Z VAN HET KRIJGEN VAN EEN MUZIEKBAND VOOR EEN EVENEMENT
Iedereen die een middelmatige band heeft moeten verdragen weet dat muziek een evenement kan maken of breken. Iedereen die zich liefdevol herinnert de hele menigte meezingen met hun favoriete nummers weet dit ook. Volg deze eenvoudige tips om ervoor te zorgen dat de band die u kiest zal muziek voor de oren van uw gasten te creëren.
- Ken uw publiek.
Het selecteren van de perfecte muziek voor elke gelegenheid-acts die gasten zal onthouden alle juiste redenen-begint met het kennen van uw publiek. Band liefhebbers zeggen dat planners moeten zowel het publiek leeftijdsbereik en het type van de industrie het evenement is voor te overwegen. Een creatieve industrie met een jongere klanten, bijvoorbeeld, zou kunnen gaan voor edgier muziek; een ouder publiek misschien liever een cover band spelen hits uit de jaren ’70 en ’80.
Het komt erop aan je smaak opzij te zetten en te begrijpen wat het publiek zal boeien en wat het leuk zal maken voor het publiek.
- Denk na over het type evenement.
Bedrijfsevenementen vragen meestal om een band, maar een solist, zoals een jazzpianist, kan meer geschikt zijn voor het cocktailuurtje. Bij sommige soorten evenementen is het zelfs gerechtvaardigd meerdere acts te boeken, zoals een jazztrio om het evenement te openen en een bigband om de avond dansend af te sluiten.
Een high-end commerciële coverband is het beste voor bedrijfsevenementen omdat het coveren van populaire nummers het grootste deel van uw publiek zal vermaken. Een originele band die liedjes speelt waarmee het publiek niet vertrouwd is, zal moeite hebben om het publiek te boeien en werkt niet zo consistent of goed als een coverband. Het idee voor de coverband is om plezier in de zaal te creëren, en elke bandliefhebber kan het met me eens zijn.
- Weet welk type bands zal werken binnen uw budget.
De muziek moet ook voldoen aan de behoeften van het evenement, met inbegrip van het budget en het algemene plan, net zoals u een plan over hoeveel te plaatsen op weddenschappen op sites zoals wedden op sport maken. Als er gedanst moet worden, wil je er zeker van zijn dat de band veel dansnummers kan doen. Een grote band kan verleidelijk zijn, maar een driekoppige akoestische groep is waarschijnlijk een betere pasvorm als het budget beperkt is.
- Interview potentiële bands persoonlijk.
Net zoals je kijkt of je weddenschappen wilt afsluiten met verschillende sites zoals wedden op sport website, vraag je jezelf bij het evalueren van dansbands af: “Zou ik op hen willen dansen?” Kijk ook naar hoe de band met het publiek omgaat.
- Denk na over uw thema – maar laat u er niet door beperken.
Muziek kan het evenementthema overbrengen, maar gasten kunnen thema-entertainment maar een beperkte tijd verdragen. Een Franse zangeres voor het evenementthema “Een avond in Parijs” kan een goed idee zijn voor het entertainment tijdens het diner. Maar om te dansen willen mensen meestal populaire nummers uit de jaren ’70 en ’80 of andere populaire genres, zoals jazz. U kunt altijd rekenen op jazz.
- Zoek naar het onverwachte en blijf niet bij het beproefde.
Kiezen voor het onverwachte- een under-the-radar band, een verrassing celebrity muzikant kan soms beter zijn.
Omdat veel mensen meerdere evenementen per jaar bijwonen, moedigt ze een klant aan om, zelfs als hij elk jaar dezelfde band wil gebruiken, de selectie af en toe te veranderen en, als het budget het toelaat, bands uit andere steden in te huren voor meer variatie. Het is OK om een beetje riskant te zijn.
- Werk met bands die met jou willen werken.
Logistieke overwegingen terzijde, een van de belangrijkste elementen in het kiezen van live muziek is het selecteren van een muzikant die je wilt werken met en die wil werken met je mee.
- Vraag uw publiek.
Als een organisatie heeft een grote aanwezigheid op sociale media, het is een geweldige manier om mensen opgepompt over het feit dat er.